درمان حالت تهوع با ۱۲ روش خانگی

*ما در اسمارت مارکت بهترین و پرفروش ترین محصولات را برایتان انتخاب کرده ایم*

نیازی نیست بین انتخاب محصولات فراوان گیج و سر در گم شوید. ما برایتان بهترین محصولات را گلچین می کنیم.…جزئیات بیشتردرمان حالت تهوع با ۱۲ روش خانگی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حالت تهوع مشکلی است که اکثر مردم با آن آشنا هستند که اصلا خوشایند نیست و در شرایط مختلفی از جمله بارداری و مسافرت می‌تواند رخ بدهد. برای درمان حالت تهوع معمولاً از دارو‌های ضد تهوع استفاده می‌شود. متأسفانه، چنین دارو‌هایی می‌توانند عوارض جانبی منفی از جمله خواب‌آلودگی داشته باشند.

در این نوشتار ۱۲ درمان خانگی حالت تهوع را می‌بینیم که به شما کمک می‌کنند بدون استفاده از دارو از شر حالت تهوع خلاص شوید.

زنجبیل بخورید

یکی از بهترین درمان‌های خانگی حالت تهوع زنجبیل است. روش تاثیر آن هنوز کاملاً درک نشده‌است. با این حال، کارشناسان معتقدند که ترکیبات موجود در زنجبیل ممکن است به روشی مشابه با دارو‌های ضد تهوع عمل کنند.

 رایحه درمانی نعناع فلفلی

قرار گرفتن در معرض بوی نعناع فلفلی به کاهش حالت تهوع کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای نعناع نیز درمان خانگی حالت تهوع محسوب می‌شود.

استفاده از طب فشاری 

بیشتر مطالعاتی که روی طب فشاری به عنوان درمان خانگی حالت تهوع کار کرده‌اند، تحریک نقطه نیگوان را، راه مناسبی برای کاهش این مشکل می‌دانند. شما می‌توانید این نقطه را که به عرض دو تا سه انگشت قسمت داخلی مچ فاصله دارد، فشار بدهید.

لیمو

بوی مرکبات، خواه از لیموی برش خورده و خواه از روغن‌های معطر، می‌تواند به کاهش حالت تهوع مربوط به بارداری کمک کند.

درمان حالت تهوع

برخی ادویه‌ها

پودر رازیانه: ممکن است علائم قاعدگی، از جمله حالت تهوع را کاهش دهد و به زنان کمک کند دوره‌های کوتاهتری را تجربه کنند.

دارچین: این ادویه به عنوان داروی خانگی حالت تهوع می‌تواند از شدت این مشکل در دوران قاعدگی بکاهد.

عصاره زیره: می‌تواند به بهبود علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع، یبوست و اسهال در افراد مبتلا به IBS کمک کند.

نکات کاربردی برای کاهش حالت تهوع

علاوه بر مواردی که گفته شد چند توصیه دیگر وجود دارند که احتمال حالت تهوع را کاهش می‌دهند.

– از خوردن غذا‌های پرادویه و چرب پرهیز کنید.

– به وعده‌های غذایی خود پروتئین اضافه کنید. وعده‌های غنی از پروتئین بهتر از وعده‌های حاوی چربی یا کربوهیدرات با حالت تهوع مقابله می‌کنند.

– از خوردن وعده‌های غذایی بزرگ پرهیز کنید.

– بعد از غذا خوردن دراز نکشید. بعضی از افراد اگر طی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از غذا دراز بکشند، احتمالاً دچار ریفلاکس می‌شوند یا حالت تهوع پیدا می‌کنند.

– از خوردن نوشیدنی همراه با وعده‌های غذایی خودداری کنید.

 -هیدراته بمانید کمبود آب بدن می‌تواند حالت تهوع را بدتر کند.

-از بو‌های شدید دوری کنید این موارد ممکن است حالت تهوع را به ویژه در دوران بارداری بدتر کنند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *