پای با شیره انگور + طرز تهیه

*ما تنها یک فروشگاه اینترنتی نیستم. ما راه حلی برای یک زندگی خوب هستیم*

با مقالات آموزشی ما می توانید در دنیا مدرن بهترین سبک زندگی را انتخاب و برای داشتن بهترین خرید ها,…جزئیات بیشترپای با شیره انگور + طرز تهیه

*ما در اسمارت مارکت بهترین و پرفروش ترین محصولات را برایتان انتخاب کرده ایم*

نیازی نیست بین انتخاب محصولات فراوان گیج و سر در گم شوید. ما برایتان بهترین محصولات را گلچین می کنیم.…جزئیات بیشترپای با شیره انگور + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه پای با شیره انگور  را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


بیشتربخوانید


مواد لازم برای ۸ نفر

کره ….. ۱۱۵ گرم

پنیر خامه‌ای…  ۱۱۵ گرم

آرد …۱۱۵ گرم

تخم مرغ … ۲ عدد

شیرة انگور…..  ۱۸۵ گرم

آب جوش…..  ۱۲۰ میلی لیتر (یک دوم پیمانه)

بیکینگ سودا….. یک دوم قاشق چایخوری

مواد لازم میانی

آرد…. ۱۱۵ گرم

شکر قهوه‌ای… ۱۱۵ گرم

نمک …. یک چهارم قاشق چایخوری

جوز هندی رنده کرده….. یک چهارم قاشق چایخوری

دارچین ….. یک چهارم قاشق چایخوری

کره…. ۷۵ گرم

روش‌تهیه

کره و پنیر خامه‌ای را در کاسة مناسبی بریزید و با مفتول دستی هم بزنید. آن‌گاه آرد را به آن بیفزائید و مخلوط کنید تا خمیر شود. حالا خمیر فراهم کرده را در کیسة نایلونی بگذارید و ۳۰ دقیقه در یخچال نگه دارید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی ۳ میلیمتر باز کنید و در قالب مخصوص پای، به قطر ۲۳ سانتیمتر قرار دهید. اکنون نیمی از مواد میانی را روی خمیر بریزید و تخم‌مرغ‌ها را با شیرة انگور مخلوط کنید. حالا آب جوش را به بیکینگ‌سودا افزوده و آن را بلافاصله به مخلوط تخم‌مرغ و شیرة انگور بیفزائید. اینک مایة فراهم کرده را روی مواد میانی بریزید و باقیماندة مواد میانی را روی آن بپاشید. اکنون قالب را در فر گرم کرده با دمای ۱۹۰ درجة سانتیگراد قرار دهید و پای را به مدت تقریبی ۳۵ دقیقه بپزید.

روش تهیه مواد میانی

آرد، شکر قهوه‌ای، نمک و ادویه‌ها را در کاسة مناسبی بریزید و کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان مخلوط کنید تا به شکل خرده‌نان درآید.

خواص انگور

تمام انگور‌ها در رنگ‌های مختلف و با گونه‌های متنوع، همگی دارای خواص مشابهی می‌باشند. اما خواص انگور قرمز و سیاه نسبت به انگور سبز بیشتر است؛ زیرا از آنتی اکسیدان ها، فلاوونوئید‌ها و فیتوکمیکال‌های بیشتری تشکیل شده اند و برای پیشگیری از سرطان، کلسترول بالا، فشارخون بالا، لخته‌های خونی، بیماری‌های قلبی عروقی و … بسیار مفیدتر می‌باشند.

منبع: شورو شیرین

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *