کیا برنامه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی خود را متحول می‌کند

رئیس جدید خودروسازی کیا (Kia) از برنامه‌ی ۵ ساله‌ی این شرکت برای تغییرات اساسی این برند با ارائه‌ی گسترده‌ی خودروهای الکتریکی مدرن خبر داده است.

رئیس جدید کیا از طرحی پرشتاب و ۲۵ میلیارد دلاری را برای الکتریکی کردن بیشتر تولیدات خود تا سال ۲۰۲۵ و تغییر نگاه به نام تجاری خود ارائه کرده است. «هوسونگ سانگ» (Hosung Song) که در ماه مارس (فروردین) به ریاست کیا انتخاب شده است، می‌خواهد سریع‌تر از شرکت مادر خود، هیوندای، به سمت تولید بیشتر خودروهای الکتریکی و وسایل نقلیه با هدف خاص (PBV) حرکت کند که به عقیده‌ی او با چگونگی استفاده از خودرو در آینده سازگارتر است.

سانگ در این زمینه گفت: «پلن S کیا تا اواسط دهه‌ی جاری میلادی ۱۱ خودروی تمام الکتریکی ارائه می‌کند که ۶٫۶ درصد از سهم بازار جهانی خودروهای الکتریکی و ۲۰ درصد از فروش کیا را تشکیل می‌دهد.» از دیدگاه سونگ تا آن زمان کل هزینه‌ی داشتن خودروی الکتریکی با هزینه‌ی خودروهای موتور احتراق داخلی تقریبا یکسان خواهد بود. زیرا خودروهای دارای موتور سوخت فسیلی، به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند و علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های سوخت هم افزایش یابد.

به گفته‌ی کیا S مخفف Shift است و تغییر رویکرد شرکت را از یک سیستم تجاری مبتنی بر خودروهای احتراق داخلی به سمت خودروهای برقی و راهکارهای جابه‌جایی سفارشی (PBV) نشان می‌دهد.

در ادامه‌ی این روند سانگ چشم‌انداز کیا را به گونه‌ای تعریف کرده که تا سال ۲۰۲۶ این شرکت باید نیم میلیون خودروی الکتریکی تمام-باتری و نیم میلیون دستگاه دیگر هیبریدی معمولی، هیبریدی با باتری شارژ مستقیم (PHEV) و دیگر محصولات سبز را بفروشد. تا سال ۲۰۲۷ کیا هفت مدل تمام الکتریکی خواهد داشت و سپس تا سال ۲۰۲۹ میلادی یک چهارم کامل فروش کیا از طریق خودروهای الکتریکی صورت می‌گیرد.

درباره‌ی خودروهای PBV، کیا آن‌ها را به‌عنوان وسایلی درنظر می‌گیرد که به طور ویژه برای خدمات جابه‌جایی گسترده مانند تاکسی‌های خودران و ربات‌های حمل کالا برای تجارت الکترونیک به‌کار می‌روند. این وسایل نقلیه در درجه‌ی اول در مراکز شهری استفاده می‌شوند و هم‌زمان که شهرهای سراسر جهان قوانین مربوط به خودروها و مالکیت آن‌ها را تغییر می‌دهند، به فناوری خودران مجهز می‌شوند.

این طرح‌های جدید کیا با تمایل برای جلب نظر مشتریان جوان‌تر هم همراه است. اما به گفته‌ی سانگ، او همچنین می‌خواهد برند تجاری شرکت را فراتر از تصویری که ممکن است اکنون از سودمندی و تاکسی‌های خودران و خودروهای PBV وجود داشته باشد، پیش ببرد.

در نهایت آغاز این دوره‌ی جدید با آرم اصلاح‌شده‌ی کیا هم همراه خواهد بود. کیا از نمانام (لوگو) بیضی شکل خود که از سال ۱۹۹۴ استفاده می‌شود، چشم‌پوشی می‌کند و در عوض مارک تجاری جدید خود را که فقط شامل نام شرکت و بدون بیضی است را جایگزین خواهد کرد. کیا این نشان را در خودروی مفهومی «کیا ایمجین» (Kia Imagine) در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی کرده بود.

عکس کاور: Kia Imagine

Credit: Kia

منبع: Auto Blog

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *