یوگا، موثرترین راه برای حفظ سلامت و کنترل استرس

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مجله ویکی سرا؛ استرس یکی از تنش‌های عصبی بوده که می‌تواند باعث ایجاد اختلال در کار‌های روزمره مان شود. امروزه افزایش تنش‌ها و دغدغه‌های زندگی به حدی افزایش یافته است که می توانیم شاهد استرس و اضطراب در هر رده سنی باشیم.

در ادامه چند روش مناسب برای رفع استرس را معرفی می کنیم:

اثرات یوگا بر سلامتی و استرس

یوگا یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای حفظ سلامت و کنترل استرس‌های روزانه است. با انجام حرکات یوگا می‌توانید تمرکز خود را افزایش داده و در زمان مواجه شدن با استرس می‌توانید سریعا با آن مقابله کرده و تعادل روحی خود را حفظ کند.

جهت کنترل استرس سعی کنید هر روز ورزش کنید. ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل استرس است. یوگا می‌تواند اثرات روحی و جسمی استرس را کاهش دهد.

ورزش‌های تناسب اندام نظیر ورزش یوگا، تای چی، پیلاتس و یا هنر‌های رزمی می‌تواند کاهش استرس را برای شما به ارمغان آورد.

ورزش می‌تواند مواد شیمیایی تولید کننده استرس در مغز انسان را به قدر قابل توجهی کاهش دهد. اگر می‌خواهید یک زندگی ایده آل و با انرژی مثبت داشته باشید لازم است به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه روزانه ورزش کنید و از اثرات مطلوب ورزش لذت ببرید.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *